BOLEH CARI ANIS DI FB : ANIS PASPED . YOU TUBE : ANIS PASPED . KALAU INSTAGRAM SILA PM ANIS DEKAT FB ATAU WHATSAPP 013 311 9297 .

Total Pageviews

Friday

SEM 5 : 1/7/2013 isnin

assalammukalaikum ..
dan selamat sejahtera ..



sekian lama sudah anis x update blogger .
anis sebok menguruskan beberapa perkara .
pada seminggu sebelum anis masuk belajar .
anis naik melaka , cari rumah bersama ibu , makcik dan sepupu anis shaz .

cari punya cari masih tidak dapat , dan anis turun bandar melaka 
utk bertemu adik anis yg dari LANGKAWI ke MELAKA .
lawatan dia , ni dia baru balik dari CAMERON pulak .
adik anis kan amik tourism .

pada hari khamis xsilap anis , 
26.6.2013 anis daftar masuk belajar balik kat KKMT .
oh ya . pada hari tu jugak besday member baik anis iaitu : 
wan ecah . selamat hari lahir syg , maaf lupa wish .
semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki syg .
juga kepada DEVARAJ member letrik anis di KKMT .
kamu pun lupa anis nak wish . may god bless u .

anis daftar kolej utk sem 5 . anis daftar dlm pukul 10 am.
pastu anis lepak kolej jap , jumpe member dan cari rumah sewa.
anis ada msj bella dan chong .
suh mereka dtg , tp langsung xbalas .
kecik hati aku tau .
kalau xdtg pn xapa lh , jnji bls msj , ni x. lgsung biar kan je msj tu .
pastu bila diorg buat camtu aku xbls tau pulak nk marah !
cerita kat org yg aku x bls .
pikir sikit , ko buat org camne .
tp niat aku bukan nk bls dndam , cuma hp aku time tu ada mslh .
bukan saja2 xbls.

penat aku cari rumah sorg2 tau .
terima kasih ayu sbb ada lh jugak teman aku skjap .

susah pyh aku pujuk org tua kau fong .
nak duk umh punya psl . nk turun kan harga dia .
aku bukan apa , da susah2 aku dpt , dan diorg bg aku duk akhirnya 
kerana kesiankn aku anak yatim .
n diorg nk tolong aku , aku bersihkan rumah yg bersepah 
macam kandang kambing tu .
dgn pelastik berselerak kt ruang tamu , dapur dan bilik .
kata kemas .
sikit pun aku xnmpk rumah tu bkemas . 

tuan rumah tu mengadu n ckp korg tinggalkan rumah tu bsepah .
aku tahu aku xrajin , tapi aku kemas jugak masa aku abis sem hari tu .
kesian dan rasa berterima kasih aku kat tuan rumah tu , aku pn kemas sebaik mungkin.
walaupn penat , aku tetap kemaskn jugak .


setiap hari aku pastikan ia kemas .
bulanan aku dpt RM250 utk sebuah rumah .
api air xtermasuk .
jadi aku kne berjimat cermat .
tolong paham aku ok .

aku bukan org yg kaya raya mampu nk byr bnyk2.
aku org sederhana ja .


pada hari ahad tu aku abiskan masa utk mengemas rumah .
pada keesokan hari aku bgun awal dan terus ke kolej .
oppss ! ada sportcek stiker kolej pulak kat pagar kolej .
freshi smua kne letak motor kat lua kolej .
dan aku lepas masuk sbb tunjuk resit pembayaran stiker . 

aku terus ke kelas . dan pekenalkan diri permulaan hari yg bagus ..
abis kelas , aku pun balik umh dan nk mandi air pulak xada !!

petang tu bini tuan rumah aku pggl dia ma .
dia dtg bersama tukang paip , sambil2 tu lepak dgn ma dkt ruang tamu .
dia pun mula cerita pasal kamu dan anak dia .
aku pun tolong dengar saja .
dan ohh mcm tu rupanya , aku dgr lain , tp dri ma pulak lain.
mmmmm . cuma boleh dgr saja dan ma mengalirkan air mata .
tp aku xleh tlg pape . 
lupakan! 

lepas tukang paip abis buat kje , aku masuk blik air dan paip lain pulak yg patah ,apa malang aku time tu tah , pn xtau ...
aku amil kptsn betul kn paip keesokan dan bli brg esok .

air dah ada.
bantai mandi mlm pukul 11pm.

mcm biase pukul 10.20 pm ayu balik dari keje , singgah umh aku ,
oohh yaa!! malam ahad tu 
 aku buuat supprise untuk dia .
29/6/2013 hari lahir ayu .
jadi aku sambuut lambat sbb aku ada kat nilai xdpt dtg melaka.

lepas je mandi , aku pun bukak table dan letak alas meja
yg ibu beli dari China . sutera tau .
aku pun pasang lilin dan padamkan lampu ..
wahh !! romantikkn candle light dinner tauu !

ayu yg sdg leka main game tkejut sbb dia takut gelap 
aku kata " jimat letrik pkai lilin je "
aku pun bergegas ke dapur buka peti ais , dan
jeng jeng jeng !!

DONASHI . aku tau yg dia suka big apple dan plg suka DONASHI .
jadi aku belikan dia 2 bekas .
ada 18 ketul donat .

aku bawa donashi berjalan menuju ayu dan diiringi nyanyian 
besday .
dia kelihatan gembira dan mahu menangis .
sedangkan aku gementar xtentu pasal .
haha . dan aku menemani dia abis kan donashi dan minumah mineral besar . hahah
sorg satu . jaga kesihatan .



ouh ya , pada isnin malam selasa azfar , amat , mior dan alip dtg berborak dgn jiran aku .
aku lupa cerita pasal jiran aku kn .
haha . jiran aku junior lelaki , ada 8 org xsilap aku .
xlah sunyi sgt bila diorg ada kt sblh sbb aku kn tinggal sorg2 kt umh sewa tu .
jadi pape rasa selamat jugak lh .
junior aku bagus , walaupun xnmpk aku kat dlm umh , diorg ttp pggil " akk !! "

aku pun sahut saja . bila pagar rumah aku berbunyi , diorg ada saja yg perhati kerana takut ada org yg curiga masuk ke .
kalau kawan2 aku dtg diorg akn lihat jugak sbb pape jadi sng kot .

dah mcm pakguard da diorg .

sampai aku nk masukkn kereta langgar tiang pun diorg beramai2 gelakkn aku .
kurang aja btl . 
haha . abis kereta aku calar , 
amat dan mior dtg umh tolong polishkan kereta aku . terima kasih byk2 .

ni lah junior sebelah rumah aku . 
aku kenal yg ni saja 

 << mungkin kot 






yg lain xperasan . 





masa masuk kelas kami terus ke bengkel utk memulakan projek .
ouh ya , masa hari isnin tu kne pilih berkumpulan . time tu mmg aku terasa hati sgt

sbb xda kumpulan . kne sorg2 .
aku tahu ko perempuan dan aku perempuan , jadi xapa lh kau pilih org 
utk merengankan beban kau bila buat projek nanti .
tp sggup ko bia kn aku sorg??
sampai hati . dah tu , ko boleh tnya aku aku kumpulan ngn sapa??
mg time tu aku tarik muka dgn kau .

ko pun perasan kn .
tp aku tabahkan hati jawab soalan kau jugak .
aku mls nk masam muka sbb bnda cmni .

last2 aku dpt 2org masuk kumpulan aku . iaitu en.silo dan arip .
bersyukur sgt , apa yg aku risau adalah 
bila kerja yg memerlukan tenaga yg kuat . 
macam tebuuk dinding . setakat wyring tu sng je .
tp bab tebuk2 ni aku xcukup tenaga nk buat sorg2 .
jadi terima kasih kpd ketua kelas iaitu ZULkarnain sbb
cadangkan nama diorg berkumpulan dgn aku .

minggu pertama aku hnya duk rumah , mcm org gila main game , menyanyi , buat kerja kolej , bersihkan rumah ..

KHAMIS tgh hari aku pun gerak balik nilai setelah abis kelas . 

pape pun minggu pertama ni aku penuh dgn makan hati , sakit hati , terasa hati dan pedih hati .

mood kurang baik .