BOLEH CARI ANIS DI FB : ANIS PASPED . YOU TUBE : ANIS PASPED . KALAU INSTAGRAM SILA PM ANIS DEKAT FB ATAU WHATSAPP 013 311 9297 .

Total Pageviews

Saturday

aktiviti awal bulan 1 / 2013

3/1/2013 - di rumah sewa . 
melaka 
selepas daftar masuk kolej 
aku , ayu dan chong 



2 ekor sugerglader aku dan azfar . 
jantan dan betina 


kenduri tahlil di rumah member rapat
yana
di taman semarak nilai 

yana , akwan , wan ajis , piejal 


kawan man dan awek diorg dtg umh 




makan malam dgn junior .
kyky , kiki , aku , wan , chong dan pejal
tp gambar kiki dan wan jo ado . kehkeh keh !



ayu kena kidnapped oleh en. din
hanya gurawan 


kelas PE 3 - GI - 7/1/2013 - 25/4/2013



















keluar makan bersama azfar , amat , kecik (mior) dan zameer 







selitan cerita lelaki idaman 

bak kata http://ainrayyans.blogspot.com/2012/12/lelaki-idaman.html

iaitu ain fatihah dari kolej komuniti masjid tanah melaka.

dia berkata :
LELAKI IDAMAN. kita sebagai perempuan ofcos  tanak dengan lelaki yang menyusahkan. contoh lelaki menyusahkan :
Malas kerja.
tak hormat orang tua.
kurang ajar
tak bertanggungjawab (curang, kaki perempuan ect).
takde agama
lain orang lain seleranya. lain yang diidamkan kan. ad yang nak kaya atau sebagainya.


1. LELAKI YANG PRIHATIN

Kalau dapat lelaki sedemikian memang dijamin sweetla coz bila kita ada pe2 masalah kita boleh luahkan pada lelaki ini dan lelaki ni plak pandai ambik hati kita dan mengambil berat tentang kita time susah dan senang.Yang penting tidak hipokrit dalam meluahkan cadangan penyelesaian or pendapat tentang masalah kita. Yang paling ditakuti ialah bila lelaki ini akan berasa jemu coz asyik dia je kena jadi pendengar setia.Jadi kita kenala jadi prihatin jugak.Kira situasi win-win la.

2. LELAKI YANG MEMBERI KEBEBASAN SEWAJARNYA

Lelaki ni jenis yang cool kerana yakin dan bertimbang rasa dalam memberi kita suatu kebebasan untuk membuat pilihan dan keputusan yang sewajarnya.Bukan senang nak cari lelaki camni,kebanyakkan semua ada ego tinggi.Tapi diingatkan kebebasan yang diberi itu,bukanla tiket untuk keluar dari rumah tanpa minta izin dari dia.

3. LELAKI YANG BERHATI-HATI

Lelaki ini seorang yang amat bertanggungjawab dalam melaksanakan tindakan. Kalau dapat lelaki sedemikian,nescaya kamu akan selamat 24jam dari sebarang kecelakaan dengan izin Allah s.w.t. Seolah2 kita dapat bodyguard yang sungguh setia menjaga keselamatan kita. Kan sweet camtuh macam dimanjai dan ditatang bagai sang puteri dari kayangan.

4. LELAKI YANG WANGI DAN BERSIH

Lelaki ini bisa membuatkan kamu berasa selesa untuk mendampingi dengan dia. Masakan tidak,sudahla dia wangi kemudian bersih lagi. Tentula kamu akan berasa amat selesa. Sudah lumrah ktia cintakan kebersihan dan kewangian yang neutral. Konfirm keje2 kat rumah menjadi ringan andai dapat lelaki begini.

5. LELAKI YANG PEMURAH

Ni lelaki yang best,setiap ulang tahun kelahiran dan perkhawinan kita,konfirm ada2 je suprise dibuatnya. Ada yang dapat melancong ke luar negara,ada yang dapat barang idaman dan macam-macam lagi. Kalau lelaki ni jenis pangkat DATUK yang lebih berusia,rasanya kita x berapa nak bahagia kot. Lainla kalau dapat DATUK yang muda-muda yang dia sendiri ikhlas mencintai kita.

6. LELAKI YANG TIDAK KISAH

Lelaki ni kadang2 best gak coz apa yang kita masak mungkin dia x la nak kritik sangat macam simon paul tuh. Kadang-kadang bila kita ajak makan kat luar,dia x marah n siap bawa kita ke restoran tempat kamu dating2 dulu. Best kan??

7. LELAKI YANG MEMBERI SOKONGAN PADU

Ini lelaki kalau dapat memangla bahagia,bukan apa saat kita dalam kesedihan,kemurungan dan sebagainya,dia lah orang yang paling memberi sokongan padu. Saat kita nak melahirkan anak,dia ada disisi,saat kita perlukan pelukan kerana dibuang kerja,dia ada disisi dan apa jua konteks yang memerlukan kita mendapat sokongan,lelaki inilah yang akan memenuhi konteks tersebut.

8. LELAKI YANG CINTAKAN KEDAMAIAN

Lelaki ini kalau dapat konfirm kita akan dapat melawat tempat2 menarik seperti dalam hutan,tasik dan sebagainya. Memang best dapat lelaki yang sukakan kedamaian ni,mungkin kita x pernah masuk dalam hutan akan jadi gila nak masuk dalam hutan. Bukankah romantik berdua-duaan dalam hutan bersama lelaki begini(yang dah jadi suami la),seolah-olah dunia ni milik kamu berdua. Nak balik kampung konfirm dipenuhi lebih2 lagi kalau lelaki ni asal duduk dibandar.Mungkin dia lebih suka ikut kamu ke rumah mak mertuanya.

9. LELAKI YANG EGONYA TIDAK TINGGI

Tentu kita akan bahagia bila kita dapat meluahkan pandangan dan pendapat sendiri kepada lelaki ini.Bahkan dia sendiri sudi menerima cadangan kita,itupun kalau dia rasakan logik dan betul setelah berbincang dengan kita. Lelaki ini juga akan meluahkan perasaan kepada kita tanpa sembunyikan apa-apa.Coz dia yakin kita ni pendengar setia. Bukankah diri rasa dihargai bila dapat lelaki sedemikian

10. LELAKI YANG KUAT BERAMAL SOLEH

Mendapat lelaki yang kuat beramal soleh adalah idaman sejati bagi mana2 wanita seolah-olah dalam rumah itu cam dalam syurga je. Manakan tidak,lelaki ini konfirm akan menyayangi kita dengan sepenuh-penuh kasih sayang,menegur kesilapan kita dengan betul dan sebagainya. InsyaAllah akan mendapat keberkatan dalam hidup kalau dapat lelaki sedemikian. Mungkin sukar nak dapatkannya,tapi jodoh ni aneh.So selalulah berdoa kepada Allah s.w.t akan dikurniakan lelaki sedemikian.


aku pula inginkan lelaki yg jujur dan ikhlas dgn aku , aku hanya perlukan dia hormat keluarga aku dan aku ingin melihat dia berubah dan sentiase mgambil berat tentang aku .
aku harap dia seorg yg bertanggung jawab dan sentiase mgingatkan dan menegur aku dlm apa jua situasi . kerana dgn tegurannya , aku dapat mengubah diri aku dan memperbetulkan diri aku . 

walaupn sudah lama tidak mendengar ucapan cinta , tapi aku tau dgn perbuatannya , caranya , dia mgambil berat tntg aku . aku sayang kau . aku telah selam dlm diri kau jauh ,sehinggakan aku tidak tau lagi jalan sebelum2 ni utk meninggalkan dan melupakan kau .

tanpa berpatah balik , aku terus dan terus mencintaikau , sehinggakan aku tidak tau lagi untuk bercinta dgn org lain . hati aku hanya melihat kau saja yg akhir dan selamanya . 
aku betul2 cinta kan kau muhd . azfar bin mohd . amran .
walau apa pun kau laku kan . aku hanya tolak tepi dan sentiase mgigatkan kau setiap saat . 

aku nampak tenang tapi bila bersama kau , melihat kau , hati aku berbunga2 , bila kau bersama org lain , aku sakit hati , dan rasa nak bunuh je manusia yg bergelar perempuan yg bsama kau selain keluarga . 
tetapi aku nampa tenang kan ? itu lh aku yg hanya mampu senyum dan melihat kau . 
wlaupn dia gf org lain , aku juga sakit hati . tetapi aku hnya senyum dan tenang dihadapan kau . itu lh aku ego menunjukkn prasaan aku sendiri .

aku sakit hati bila kau bg handfon ko kpd perempuan lain . 
mereka melihat hp ko ; sedangkan aku tidak pernah melihat langsung hand pon ko . ko tau apa aku rasa time tu ?
aku betul2 kecewa ngn kau . aku mngis tapi aku tahan dan berpaling muka dari kau dan perempuan tu .
aku menahan hati yg sebak , dgn memujuk hati utk bfikiran positif , yg kau xnak aku melihat hp ko , sbb ko xnk melukakkn aty aku jika aku dpt tau apa isi hp ko . 

aku bergitu ego utk menunjukkn prsaan aku seperti perempuan lain , yg aku tau . aku hanya nak ko tau yg aku kuat , xda perasaan dan xmrh kau .
tetapi sebaliknya  aku hanya pendam . 

perasaan takut sentiase ada bila aku nak menaip msj / beri msj pada kau , aku kne cek 3 4 kali sblm anta msj kt ko . aku xtau knp , aku takut slh ckp .

bila aku kua ngn kau , nampak je awek2 kt lua ko jauh kn diri dr aku , aku prsan tu . tp bila
lelaki kt lua rmai , ko rapat ngn aku . aku kecewa bila kau buat cmtu . aku xtau ko malu aku awek ko atau apa .. tp aku buat selamber derk . tp dlm hati panassss je ....


setiap hari aku melihat vidio kau yg dulu . 
dan yg skrg .
berlainan .
tetapi itu lh lumrah dan cinta ..

aku tau kau syg aku . 
aku bersyukur dan berterima kasih sbb kita masih bersama .

apa pun berlaku , aku mahukan kau jujur dan sentiase bsama aku .

i sayang you  =)


video


video

video