BOLEH CARI ANIS DI FB : ANIS PASPED . YOU TUBE : ANIS PASPED . KALAU INSTAGRAM SILA PM ANIS DEKAT FB ATAU WHATSAPP 013 311 9297 .

Total Pageviews

Wednesday

KAMI bersatu BERGABUNG tenaga UNTUK persiapan RAYA !!

ASSALAMUKALAIKUM ..

kali ini anis nak masukkan entry pasal persiapan RAYA 
pada last puasa hari RABU 7.8.2013

seawal 7 pagi aku sekeluarga bergegas bangun untuk persiapan bahan
pukul 8 lebih pula keluarga MAN pula sampai . di ikuti keluarga belah ibu datang ke rumah
untuk persiapan bahan .
selepas itu sedaramara dan sepupu ku bertalu2 sampai
untuk bergabung tenaga dan menghulurkan bantuan.
bergitu juga , azfar dan sepupu2 dia .
dtg untuk membantu.

ini lah RAYA paling bermakna bagi aku .
kerana semua turun padang untuk bantu membantu ,alangkah indahnya saat kami semua sibuk 
menyediakan persiapan RAYA . 
ini lah di panggil KELUARGA BAHAGIA dan SALING BANTU MEMBANTU.
aku menyediakan blogger ini menubuhkannya bukan sekadar bersahaja . bukan pula sekadar menunjuk2.
tTETAPI aku inginkan kamu semua melihat dari sudut keindahan dan keikhlasan org dsekeliling kita yg menyayangi kita .
dan aku inginkan kita semua mempunyai hidup yg harmoni dan bahagia.

aku bukan seperti adik atau penyajak , yg pandai mengolah kata2 dgn puisi atau puitis berbunga2.
tetapi kamu boleh memahami jika kamu betul2 melihat dari senyuman,gurauan,kelakuan yg ada di setiap gambar yang aku paparkan .

:) sudah sampai sini . kita mulakan cerita .
(tetapi gambar xbanyak sgt sbb smua sebok buat kerja :'( xjelas pulak tu .,hmmm)


mula2 kami mulakan persiapan lemang , ketupat , rendang dan lain2 .
org yg paling kuat sekali tenaganya adalah MAK man . terima kasih sgt2 famly man kuat dari pagi sampai malam menolong .








:) persiapan api dan ....













;) masa untuk memasak dan melemang 







:) kepenatan melanda . almaklumlah puasa,,
lepas siap semua , apalagi , TAPAU untuk 11  keluarga.




:) masakan ini juga untuk MALAM TABIR . di rumah aku setiap tahun 
org kampung masih dtg takbir raya .
dan kami berbuka sama :) 


sejarah yang xdapat kami lupa apabila HAZIQ 2tahun lebih .anak alang ( akk man ) terjun kolam ikan dan lemas . tetapi sempat diselamatkan oleh abg aku yg berada berdekatan .
aku yg pada awal nya dari blkg rumah melihat haziq terjun dan sempat melihat kakngah xdapat menjerit membuka suaranya kerana terkejut dan sedang aku meluru kearah haziq membaling hp aku sempat melihat dan teringat haziq terkapai2 , dan tetiba terlihat abg dgn pantas terjun memeluk lutut dan terus tangan abg menyambar haziq dan tariknya ke atas . tetapi suasana tiba keliru apabila man pula yg mamai meluru lari tanpa tahu apa2 dan terus terjun kedlm kolam yg berlainan arah .

selepas kejadian , diikuti amoi ( anak along ) pula jatuh kolam .
alhamdulillah semua selamat . amin.

moral of this story : berhati2 dan awasi kanak2 dimana jua anda berada.


:)sampai disini :) terima kasih sudi ikuti blogger anis pasped :) 
semoga kita hidup dlm sejahtera harmoni dan sentiasa diberkati .
amin,



No comments:

Post a Comment