BOLEH CARI ANIS DI FB : ANIS PASPED . YOU TUBE : ANIS PASPED . KALAU INSTAGRAM SILA PM ANIS DEKAT FB ATAU WHATSAPP 013 311 9297 .

Total Pageviews

Monday

ahad 17..6.2012 - isnin 18.6.2012

cerita si pekerja buruh 
1. azfar - bos 
2. man - kuli 
3. keju - pekeje bawah man 




sambung cerita pasal semalam . 
keesokan pagi nya , man beli pncing baru ooo .
semagat betul diorg ni nk memancing . ni btl2 TEGAR !
lepas ni boleh lh bwk diorg g trip memancing . haha

lepas siap kan joran masing2 , diorg pn memancing , pada hari tu gak fmly man dtg
nk mancing sekali , haha , reramai smua g mncing .

lepas keesokan hari nya , azfar , man , apak n keju pn stat buat keje
membetulkan tempat duduk , keju mesin rumput pd awal pagi , 
dan azfar tukang suruh je . almaklumlah bos.

pekara paling penting bagi keju adalah membakar . hahaha ..
selain tu , mesti aktiviti memancing dan makan durian x tertinggal .


azfar dengan motor baru nya . haha . www 1031 





 si azfar ni org sebok buat keje , dia boleh memain lg , main rakit lh . man sebok bertukang dia g tdo atas kayu tu lh . mcm2 .











terima kasih kepada semua yg sudi melawat blog anis . anis suka mgambil gambar . dan beritahu aktiviti anis setiap hari . dan anis suka berkongsi kehidupan anis kt org lain yg sudi melawat ke blog anis ni . harap korg semua ada kehidupan yg ceria dan enjoy mcm anis jugak ok ? apa yg penting adalah keluarga . walau mcm mana susah , jgn abaikan keluarga dan org tersayang tau . keutamaan anis ada lah keluarga dan org tersayag . anda semua jgn jadikan duit / harta benda yg pertama tau , kalau ada duit tapi xbahagia xboleh jugak . jgn jadi kedekut mahupun PARASIT . kalau ada duit atau pape , kongsi lh selagi boleh . =) sayang org yg syg pada kita tau . hormat pada org yg hormat kita . 


semoga korg semua bahagia dan enjoy dgn kehidupan korg semua =) kerana dirimu bergitu bermakna .


APA YG PENTING : mencuba xsalah untuk merasa . ( bnda yg halal jew tau ! ) 
anis sentiasa memperbaharui kehidupan anis , dan sentiasa fikir bnda apa yg anis nk buat selepas mencuba sesuatu , dan terus fikir semua yg blm anis mencuba . TAHAP INGIN TAHU DAN MENCUBA sesangat tinggi dlm hidup anis , kerana igin mencapai kegembiraan , kepuasan diri dan yelh .. HIDUP hanya sekalikan ?? kalau xcuba rugi tau . asik nk keje , bljr je . smbil2 tu kne jugak sebokkn diri dgn bnda gila . kn kn kn ? 



Pageviews today
20
Pageviews yesterday
64
Pageviews last month
931
Pageviews all time history
4,534



Sunday

AKTIVITI = KHAMIS 14/6/2012 (2.05PM) - SABTU 16/6/2012 ( 12TGH MLM)

salam . hari ni aq nk uplod n update blog psal apa yg blaku dlm kehidupan aku .
haha..
aq telalu suka dgn kehidupan aku . sbb tu aq suka amik gmbr n simpan dlm blog .
ia seperti diary aq setiap hari tau .








entry aq pada kali ini adalah aktiviti SI PEKERJA BURUH 
bermula pada hari Khams 14/6/2012 - PUKUL 2 PTG .. AZFAR , MAN dan KEJU makan durian dan siapkan pancing dulu.
lepas tu man ibu bagi makan n minum tok anak burung yg baru diorg dpt . jumpe kat tgh2 jln ..pastu diorg mancing ikan kt kolam VVIP . man jumpe kijing . aku tnya " berbau x kijing tu ?" lepas tu man terus bau . dan mula menggigit kijing tu hidup2 dan telan .. WHAT?? macam2 ... eeee.. lalu yg selebihnya dibuat umpan ikan . azfar tekun dgn pancingnya . mana kala keju pulak seronok mendayung sampan sambil memancing .
lepas tu makan malam bersama . dan mula nya waktu malam , KEJU dah mula berperangai pelik . asalkan malam je dia bertukar jd org yg pelik . pelik pn xda pape lh . cuma dia suka membakar benda je..
dia g tangguk udang dan masak udang tu pakai lilin . aku , man , n ibu layan je dia . haha . lepas tu join mkn udang tu . haha. manis jugak .

pada keesokan harinya pulak aktiviti membersihkan kolam kanvas . bertukus lumus man dan keju mgemas .



lepas penat berkemas . alang2 dah basah . mereka pun terjun kolam ikan . haha
lepas tu sambung kemas balik .. dan azfar yg xtido rumah aku , dtg pada keesokan hari nya menolong juga. tolong tengok . haha. almaklumlah BOS .
BOS2 GAK , tapi azfar masih rajin menolong jugak , =)
aktiviti harian yg xpenah berubah adalah , memancing setelah siap bekerja dan makan durian setiap asa .
mengagkat tong , main pingpong dan pastinya kerja si KEJU ni tiap2 malam msti MEMBAKAR je keje nya ..pada mlm ni azfar tdo rumah 2 mlm .
man azfar aku dan ibu layannnnn je kerenah dia .. hahha
pada mlm ni gak kteorg mkn ikan bakar . perrr. layan..


sudah kenyang . diorg terus main ping pong .
keesokannya pula , sarapan pagi bersama tiap hari ..lepas sarapan . buat kerja . keje pada hari itu adalah , buat EMPANG . diorg kuat2 o. stgh jam je dah siap wt keje .. mmg gila . keluar semua peluh jantan , hahah .


lepas tu , kteorg g jaga kambing , teman kmbing makan di kebun . smbil tu cari durian .




lepas tu masukkn kambing dlm kndang . dan belajar cara mesin rumput . dan sekarang mereka ber3 sudah pro . hahha .
sambil tunggu giliran mesin rumput azfar dan man mengecat tempat duduk .

sayang nya motor man da jual kt kwn dia ='( .. rugi2.
aktiviti azfar borak2 ngn ibu n ayam . haha . manakala si KEJU ni pulak , dengan kegemaran dia MEMBAKAR . dia rajin , mencakar daun2 kering lepastu BAKAR . sbnrnya dia nk membakar je , tu yg alasan rajin kumpulkn daun tu .
man pulak , last testing n say good bye utk kali terakhirnya kpd motor tersayang .. dan aktiviti yg diorg xleh tingglkn adalah memancing .
rasa tersentuh bila azfar / seseorg lelaki memegang budak kecik , dan melayan tanda minat dgn anak kecil itu . nk ngis.. nk ngis ='(  penyanyang nya dia..

pada hari ptma tu gak , diorg roboh kn reban ayam .
lepas tu ,ae sabtu pukul 10 mlm , g dataran nilai , nk cri sugerglader tp xda pulak jual ae tu . ishhh! xda nk g mana lagi , lepas assalam mkn . man da mengidam ABC . jadi bawak lh ke sini , dan tersenyum ceria dia ada ABC . dan kteorg mkn puas2.. pukul 12 gerak balik .



azfar yg teruja mendayung sampan , org sebok berkemas , dia bwk diri dgn kebahagiaan dia menaiki smpan . haha . man dan keju penat menjahit jaring itam utk lindung kolam kanvas . last2 atih anak wan korea bukak ikatan tersebut tanpa bertannya . nampak kekecewaan yg terlintas di wajah mereka berdua..sian diorg , buat dahlh penat2 . pasuh dgn sng dihuraikan .



terimakasih kerana membaca. dan melihat