BOLEH CARI ANIS DI FB : ANIS PASPED . YOU TUBE : ANIS PASPED . KALAU INSTAGRAM SILA PM ANIS DEKAT FB ATAU WHATSAPP 013 311 9297 .

Total Pageviews

Thursday

wedding bangteh ! family yg happening ~

salam sejahtera semua pengunjung blogger anis pasped .

kali ni anis pasped nak berkongsi gambar dan cerita family besar anis pasped .
ni gambar kami semua .
story perkhwinan bangteh ...


15/9/2012 sabtu
merupakan perkhawinan sepupu aku . anak kepada mak( maklong ) nama pgilannya BANGTEH . dan pasangan nya wani . 
pada seminggu persiapan majlis .






pada keesokan hari perkahwinan belangsung . kami sedondon memakai baju berwarna unggu seluruh keluarga sanak saudara . dgn memakai name tag sebagai tanda aunty , pakcik , atuk / sepupu kepada pengantin lelaki . 
lelaki mgenakan baju melayu . bagi bakal menantu pula mengenakan T-SHIRT unggu . tapi ada pulak sorg sesat pakai baju merak . pakwe parain le . sapa lg . 


gambar atas ni . yg makcik2 ni ada lh 1 kampung kami . setiap kali majlis kawin mereka yg membantu , hulurkan tangan berkeje sama . tapi kali ni mereka reles dan berposing mgmbil gambar saja . hehe. sbb majlis kali ini adanya ketering . tp ateh saba je yg xgeti duk diam . penat nk larang dia buat kje.
gambar atas ni . paklang , maklang n ibu aku .
gambar atas ni , atuk , man dan azfar . gambar sebelah ats ni pulak gmbar ibu dan makcik aku yg bujang . bila bujan , ada je akal diorg nk berjalan jo kojo eh . gambar bawah ni . mesti lh aku dan azfar . hihi
gambar atas n bwh ni gambar ibu aku dan azfar . 

gambar bwh ni , atuk aku belah ibu , azfar dan man . atuk sedang telilikan dilog yg perlu ducap .
ygatas ni pulak , anak buah aku . wan muhd . ikhram . dia ank kepada kakngah ( anak maklong ) yg peluk dia ni pulak shahiddzah ( kaklang ) dia sebaya dgn aku 19 tahun . dia anak kepada makudo . makudo merupakan akk kepada ibu aku . adik beradik ibu aku ada 8 org tp anak last da meninggal dunia ketika bayi lg . jadi ibu aku anak yg last . iaitu ke-7.  pertama maklong . pggilan manja ( mak ) dan suaminya ( abah ) , ke- 2 . pakngah . kami pggl ( baba ) dan isterinya ( mami ) yg ke-3 paklang isterinya maklang . ke - 4 pakteh belum berkhawin  . ke-5 makcik . arwah suaminya kami pggl pakcik  . ke-6 makudo ( makde) dan suaminya (paktam) . ke- 7 adalah ibu aku . yg dpggl makcu . dan arwah ayah aku dpggl ( apak )
gambar bawah ni makcik bersama anaknya capik , dan anak buah aku ikhram . gambar sebelah diorg ni pulak , gambar capik membantu pejee bakal sepupu aku . pakwe kakcik , kakcik merupakan anak bongsu kepada maklong aku ( mak ) . ada jugak gambar abg aku dan adik aku di bawah .

gambar bawah ni . bermula dari kiri anda . baju brwarna merah adalah pakwe kak pain , pain merupakan sepupu aku anak baba yg ke- 2 . pggl pkwe dia dgn pggln ayoi ? ha . camtu kot ejaan nya , yg tgh tupulak man . yg sudah mnjadi sbhgian dari keluarga kami , dia tsgt rajin dan selalu sama prgai , pkaian dan firasat dgn adik aku . dan sebelahnya pula azfar . iaitu pakwe kepada aku . haha . lihat lh bertapa gembiranya mereka walaupun baru saja kenal . =)
yg gambar atas ni makudo / makde dan ibu aku , bercerito smbil mkn cendol .
gmbar ats , pain dan pakwenya bertentangan mata . hahahha . smbil kusyuk bercerita . sebelahnya pulak kaklang dan adiknya cekya cun . hahahha . lau xpuji nnti dia marah =) cekya anak makde yg ke- 4 .

bangteh dan kak wani

gmbar atas , atuk sedang memberi ucapan . gambar sebelahnya pulak , paklang dan paktam (suami kpd makde )
yg atas baju warna hijau ni adalah awek kpd abang aku . pggil dia yanti . yanti dtg bsma keluarganya . =)

yg atas ni adalah keluarga kak yanti awek kpd abg aku .
gambar bawah ni pulak gambar adik aku , sepupu belah ayah ( fatin ) dan free hair ni kawan baik adik aku
( mayzura )
yg atas baju biru ni , adik arwah ayah aku . aku pggl acik ety , dan sebelahni adalah adik perempuan bongsu kpd arwah ayah aku . aku pggl acik yus .
gambar bawah yg senyum smbil pgg pinggan tu mami . isteri kepada baba / pakngah aku .

ibu aku brsama anak prempuan ksygnnya . yg tiap2 minggu hantar tiket penerbangan Langkawi  ke KLIA . supaya dia boleh peluknya siang ke malam . ( tangan dibahu , mata diatas ! ) ...... *jeles ..sehari 5 kali col . sekali kol berjam2 punnnnn nk suh balik lagi . menyampah !

masuk citer gmbar sebelah pulak lh .. man bersama anak buahnya meshaaa . / manja .. keluarga man dtg . ( k.long, k.ateh , shima , amoi , mela/mira , misha , .... )

gambar bawah ni , kaklang anak makudo dan makcik . sebelah ni kakngah anak maklong ( mak ) dgn kaklang .
atas ni ceya dan pkwe pain . sebelah ni pulak , kakngah , kak mun dan kwn2
bawah ni , acik yam , isteri kepada kawan karib arwah ayah aku . dan anak keduanya rayyan . dan abang aku ,
atas ni sepupu aku  . gambar tekwe anak bongsu kepada makde . tengah tu pulak ijah anak bongsu baba / pakngah . zetty anak bongsu kepada paklang , dan dia merupakan sepupu paling muda berumur 6 tahun .
gambar bawah ni pulak , dari kiri , kawan karib arwah ayah , paksu yg merupakan sdra, kawn dan baik kpd arwah ayah . mereka berdua kawan yg setia . terima kasih atas segalanya . dan maksu .
 gambar bawah ni , mela / mira anak k.long kpd man .

gambar bawah adalah famly maklong aku ( mak )
yg atas ni adalah sepupu kami . 
 yg bawahni keluarga paklang , maklang , fazuan dan zetty .

bawah ni pulak makde / makudo . Datin liah =)

bawah ni pulak makcik aku . yg kaki berjalan je kojo eh .
dia seorg yg baik hati dan banyak menolong kami sekeluarga ,
terima kasih makcik . sayangggg makcik sgt2 .
makcik adalah antara org terpenting dlm hidup aku .
makcik the bessstttttt ! bila jalan2 jgn rancang ngn ibu je , kita pun nak join sekaki . hahahha

yg bawah ni pulak atuk aku . HJ. OTHMAN .
dia merupakan atuk yg tegas dan memberi inspirasi dan idea yg bernas .
setiap kali yg berlaku , dia akan tampil menolong .
kakak sayang atok .
aku bersyukur kerana mempunyai 2 org atok yg baik hati , penyayang , dan xmampu di ucap dgn kata2 . wowwwwww! mmg terbaik atuk2 aku .

atuk yg sempoi juga . walaupun dgn org lain . pandai berjenaka .

 yg atas ni adik aku dgn maklang .

yg bawah ni ,anak sulung maklong ( mak ) alon , dan isterinya kak ina ,anak buah aku -  ikhmal , dekbam dan mia .

bawah ni . msti lh si comel ayang akk ni =) hahahahhahha


bawah ni ziyyad anak ulung kaklang , kaklang anak kpd maklong ( mak )




yg bawah ni gambar kami anak dara =) eh2! mak dara pun ada tau !








































No comments:

Post a Comment