BOLEH CARI ANIS DI FB : ANIS PASPED . YOU TUBE : ANIS PASPED . KALAU INSTAGRAM SILA PM ANIS DEKAT FB ATAU WHATSAPP 013 311 9297 .

Total Pageviews

Sunday

AKTIVITI = KHAMIS 14/6/2012 (2.05PM) - SABTU 16/6/2012 ( 12TGH MLM)

salam . hari ni aq nk uplod n update blog psal apa yg blaku dlm kehidupan aku .
haha..
aq telalu suka dgn kehidupan aku . sbb tu aq suka amik gmbr n simpan dlm blog .
ia seperti diary aq setiap hari tau .








entry aq pada kali ini adalah aktiviti SI PEKERJA BURUH 
bermula pada hari Khams 14/6/2012 - PUKUL 2 PTG .. AZFAR , MAN dan KEJU makan durian dan siapkan pancing dulu.
lepas tu man ibu bagi makan n minum tok anak burung yg baru diorg dpt . jumpe kat tgh2 jln ..pastu diorg mancing ikan kt kolam VVIP . man jumpe kijing . aku tnya " berbau x kijing tu ?" lepas tu man terus bau . dan mula menggigit kijing tu hidup2 dan telan .. WHAT?? macam2 ... eeee.. lalu yg selebihnya dibuat umpan ikan . azfar tekun dgn pancingnya . mana kala keju pulak seronok mendayung sampan sambil memancing .
lepas tu makan malam bersama . dan mula nya waktu malam , KEJU dah mula berperangai pelik . asalkan malam je dia bertukar jd org yg pelik . pelik pn xda pape lh . cuma dia suka membakar benda je..
dia g tangguk udang dan masak udang tu pakai lilin . aku , man , n ibu layan je dia . haha . lepas tu join mkn udang tu . haha. manis jugak .

pada keesokan harinya pulak aktiviti membersihkan kolam kanvas . bertukus lumus man dan keju mgemas .



lepas penat berkemas . alang2 dah basah . mereka pun terjun kolam ikan . haha
lepas tu sambung kemas balik .. dan azfar yg xtido rumah aku , dtg pada keesokan hari nya menolong juga. tolong tengok . haha. almaklumlah BOS .
BOS2 GAK , tapi azfar masih rajin menolong jugak , =)
aktiviti harian yg xpenah berubah adalah , memancing setelah siap bekerja dan makan durian setiap asa .
mengagkat tong , main pingpong dan pastinya kerja si KEJU ni tiap2 malam msti MEMBAKAR je keje nya ..pada mlm ni azfar tdo rumah 2 mlm .
man azfar aku dan ibu layannnnn je kerenah dia .. hahha
pada mlm ni gak kteorg mkn ikan bakar . perrr. layan..


sudah kenyang . diorg terus main ping pong .
keesokannya pula , sarapan pagi bersama tiap hari ..lepas sarapan . buat kerja . keje pada hari itu adalah , buat EMPANG . diorg kuat2 o. stgh jam je dah siap wt keje .. mmg gila . keluar semua peluh jantan , hahah .


lepas tu , kteorg g jaga kambing , teman kmbing makan di kebun . smbil tu cari durian .




lepas tu masukkn kambing dlm kndang . dan belajar cara mesin rumput . dan sekarang mereka ber3 sudah pro . hahha .
sambil tunggu giliran mesin rumput azfar dan man mengecat tempat duduk .

sayang nya motor man da jual kt kwn dia ='( .. rugi2.
aktiviti azfar borak2 ngn ibu n ayam . haha . manakala si KEJU ni pulak , dengan kegemaran dia MEMBAKAR . dia rajin , mencakar daun2 kering lepastu BAKAR . sbnrnya dia nk membakar je , tu yg alasan rajin kumpulkn daun tu .
man pulak , last testing n say good bye utk kali terakhirnya kpd motor tersayang .. dan aktiviti yg diorg xleh tingglkn adalah memancing .
rasa tersentuh bila azfar / seseorg lelaki memegang budak kecik , dan melayan tanda minat dgn anak kecil itu . nk ngis.. nk ngis ='(  penyanyang nya dia..

pada hari ptma tu gak , diorg roboh kn reban ayam .
lepas tu ,ae sabtu pukul 10 mlm , g dataran nilai , nk cri sugerglader tp xda pulak jual ae tu . ishhh! xda nk g mana lagi , lepas assalam mkn . man da mengidam ABC . jadi bawak lh ke sini , dan tersenyum ceria dia ada ABC . dan kteorg mkn puas2.. pukul 12 gerak balik .



azfar yg teruja mendayung sampan , org sebok berkemas , dia bwk diri dgn kebahagiaan dia menaiki smpan . haha . man dan keju penat menjahit jaring itam utk lindung kolam kanvas . last2 atih anak wan korea bukak ikatan tersebut tanpa bertannya . nampak kekecewaan yg terlintas di wajah mereka berdua..sian diorg , buat dahlh penat2 . pasuh dgn sng dihuraikan .



terimakasih kerana membaca. dan melihat

No comments:

Post a Comment