BOLEH CARI ANIS DI FB : ANIS PASPED . YOU TUBE : ANIS PASPED . KALAU INSTAGRAM SILA PM ANIS DEKAT FB ATAU WHATSAPP 013 311 9297 .

Total Pageviews

Sunday

- lemah , sakit , kesal kerana cinta -


mungkin entry aku kali ni serabut sikit . memandangkan aku memang tengah serabut sekarang ni .. maaf wat korg pening nk baca / lihat ..


pada pukul 6 am , aq terjaga dari mimpi ku . dan terus menghantar msj " you , peluk i , i takot .. syukurlah hnye mimpi "
selepas itu aq melihat fb kamu .. aku merasakn sesuatu akan berlaku ..
aku terus menanyakan kpd kmu ada bnda nak diceritakan atau papa berlaku ..
kamu hnye diam..
dan menafikan nya ..
selepas beberapa hari dan bulan kamu membiarkan aku bertepuk sblh tgn .
dan pada keesokkan hari kamu mnelefon aku ..
tetapi aq takut utk mnjwbnya kerana aku sudah mgesakki apa akan terjadi 
tapi sifat ingin tahu aq tinggi
dan aq menanyakan.
dan kamu ingin memberitahu aku sesuatu ..
dan kamu minta aku agar x mngis dan buat pape yg bukan2..

selepas mengetahui semuanya .......
aku terjatuh melutut ke lantai ..
semangat hilang dan seluruh badan aku menggigil ..
tanpa disuruh air mata terus mengalir laju ..
menarik nafas panjang ..
dan menggigil menaip msj ..

membalas dgn ayat tenang .. supaya kamu tidak merasa bersalah..
bagaikan aq merelakan semua ..
hati aku bergitu terluka .. 
semua kisah silam dan kenangan terbayang dari mula kita bertemu ..
smpai penghujungnya..

pada satu masa dulu aq bjnji akan tunggu kamu smpai bila2..
dan aku melihat kamu semasa tidur ..
dan sudah memikirkan apa akan berlaku , sebelum ini semua terjadi .
aku menagis . senduku aku tahan supaya dirimu xterjaga dARI tido mu ..
dan ketika kamu berjaga dari tidur mu .. 
aq mengesat air mata , dan terus merenung kamu ..
dan kamu menekam muka aku dgn tangan mu .. * yg besar itu
tetapi aku buat mcm xda apa berlaku ..

tapi sekarang . ia sudah pun berlaku ..
seharian aku memujuk hati supaya merela dan memaafkan mu ..
untuk org yg kamu lebih sayang ..
dan demi perempuan yg lebih memerlukan mu ..

aku tidak tidur 2 hari berturut2 ..
untuk terus merelakan semua ..
aku memulakan hari dengan muka yg lesu , 
air mata terus mengalir walaupun didepan org yg aq xkenali dan senyum dgn tgisan..
ibuku  risau akan keadaan ku ..
ibu aku menanyakan ..
tapi aku tidak boleh menceritakannya,.
aku mengambil keputusan utk kerumah kamu .
menaiki KTM ..
dan teksi ke rumah mu ..
melilau aku kesana kemari mengigati semua utk kerumah mu ..

sampai didepan rumah yang berkunci ..
tanganku menggenggam ingin mengetuk pintu rumah mu,
namun aku tidak berdaya ..
 dan aku lari ..
aku sembunyi di dinding berhadapan lif ..
terjelepok kaki , mensujud kelantai dan air mata terus mengalir ..
aku tersedar dari tagisan ..
dan berlalu balik kerumah ku kembali ..

kini aku memulakan hidup yg baru ..
tanpa mengaggap semua itu xberlaku ..
dan aku masih disisi nya ..
demi keluarga kita berdua ..
aku akan tetap bersama kamu ..
sampai bila2..
aku rela menjadi psgn hidup mu walaupun yg ke 2 3 mahu pun 4 ..

walaupun aku senyum didepan mu ..
hati aku sakit bila pikirkan semua nya ..
kerana . kamu membiarkan aku menderita dgn lama sedangkan kamu tahu ia akan berakhir..

kamu kejam wt camni tahu ??
aku xpernah rsa cinta cmni tau ..
dan ni kali pertama aku kecewa sebb cinta..
aku marah bella kerana xingin cpl lagi kerana takut .

sekarang bru aku faham ,.
apa itu takut dgn cinta..
lepas ni aku takkan membuka hati kepada orang lain lagi ..
kecuali untuk kamu yg telah rampas segalanya dri aku ..

demi famly kita berdua ..
fighting !! teruskan dgn senyuman ..
dan seperti biase ..
sayang kamu kuat2 .. ketat2 dan erat2 ..
mereka orang yang berbeza .. tapi saya tetap sayangkan azfar saya ---->> belah kanan ni








* sebenarnya aku dah xda entry nk buat.. jadi cerita diatas tidak ada kene mengena dgn yg hidup / yg mati ..

actually , cinta mmg sakit .. 

cerita dibawah ini adalah kenyataan pada ketika dulu ..

 hidup ni kadang-kadang bahagia , kadang-kadang derita . kita tak tahu apa yang terjadi pada masa hadapan , tapi tetap kena maju ke depan . aku pelajar perempuan biasa , semua yang ada pada aku tak ada yang sempurna . result aku semakin teruk , kekosongan hati ni membawa padah . kadang-kadang kawan aku panggil  " anis " 
aku tak dengar sebab aku selalu banyak berfikir . aku tak tahu kenapa . setiap hari aku tengok kawan-kawan aku jalan dengan boy dorang . tapi aku jadi takut bila kawan-kawan aku selalu menangis disebabkan dorang terlampau sayang boy dorang . dan bila dah putus dorang couple lagi sedangkan dorang tahu macamana derita tuh , pelik kan ? kenapa yaa ? 

 aku cakap macam ni sebab aku pernah derita sekali , aku kenal mamat ni tak sampai sebulan . aku terus terima dia , ada kala aku menyesal ada rasa sayang dengan dia . tapi inikah dinamakan permulaan bercinta ?  
tapi sekarang aku faham .. kita xperlu menyesal kerana pernah mencintai seseorang itu . kerana cinta memberi pengajaran dan kenangan manis buat kita ...

dulu .. aku benda ini terjadi 
boy : saya rindu awak , saya nak jumpa awak sangat-sangat sekarang .
girl : saya pun 

sekarang...
girl : saya rindu awak 
boy : terima kasih..
girl : *menangis*

dulu..
boy : awak buad lah apa yang awak nak buad . saya tanak ada apa-apa komitmen apapun ,
girl : jangan tinggalkan saya .. saya sayang awak sesangat *menangis*

sekarang..

girl : kita berpisah .. saya tanak ada apa-apa lagi hubungan antara kita .
boy : kenapa awak buad saya camni ? awak sama saja macam dia , tinggalkan saya tanpa sebab .
girl : saya bukan macam dia , tak sama langsung .
boy : habis , kenapa tinggalkan saya macamni ?
girl : saya tunaikan permintaan awak yang dulu tanak ada apa-apa komitmen antara kita . 
perlukah awak simpan gambar perempuan lain dalam phone awak ? 
perlukah awak chat manja-manja dengan kawan perempu
an awak ?
perlukah awak cakap dengan kawan awak masa saya call awak ?
perlukah awak semua ni ???
sekarang ni saya tanak ada apa-apa komitmen antara kita .
saya sayang awak dan saya kenal sayang saya .  

 perkara diatas sering terjadi kepada manusia yg bergelar perempuan .
betul x?? aku cuma buat entry yg berkait mait dgn cinta . jadi korg baca je lah ..


perit kan semua ni ? YES ! aku teruk bila layan boy aku , aku tak suka lelaki banding kan aku dengan perempuan lain . kalau betul dia sayang dan cintakan aku , dia akan terima apa adanya aku . dan dia takkan ubah diri aku selagi aku tak ubah diri aku . sedangkan aku tak pernah nak marah dia seperti kebudak-budakkan . tak ada cinta yang tanpa pengorbanan . dia kena hargai apa yang aku buad . huh , entah kenapa masa yang selama ini cuba aku pendamkan ia kembali menerjah dalam hidup aku . aku ingin belajar segala kesakitan itu and aku hampir pulih dari segala kekalutan itu . aku suara kan rasa hati aku tak lagi mempunyai sebarang rasa terhadapnya . aku mengaku kepada rakan di sekeliling aku yang aku tak lagi mencintanya . and apa yang aku dapat ? aku hampir mengecapi bahagia yang aku wujudkan sendiri tanpa insan yang digelar kekasih disamping aku . tapi realitinya , tak dapat aku nafikan lagi . hari-hari yang aku lalui kosong . mungkin aku pura-pura rasa gembira .


rasa ini pada waktu ini benar-benar mencengkam jiwa . puasku cuba untuk menipu diri bahawa aku sudah tak punya rasa sayang mahupun cinta terhadap dirinya . tapi hakikat and realiti yang pasti dan nyata aku masih sayang dan cintanya . adakah aku bodoh kerana masih ingat dia ? adakah aku buta kerana masih mencintanya ? dia kini dah jadi milik orang . hari-hari yang di lalui nya happy tanpa aku di sisi nya . tapi aku ? takda sapa yang mampu mengerti rasa di hati ini . dari jauh aku berdoa agar kau dilimpahi kebahagiaan selamanya . aku menyesal kerana pernah mencintanya , kenapa ? aku kejam kah ? aku benci dia .. aku tanak jumpa dia ! kenapa dia harus berada dalam kelas yang sama dengan aku ? kenapa aku harus melihat dia bersama perempuan lain depan aku ? kenapa aku harus bertugas dengan dia ? kenapa deritanya semakin berpanjangan ? dunia , ianya hanya sementara . aku berdoa agar aku dilimpahi dengan kesabaran dan ketenangan sepanjang hidup tanpa insan yang digelar kekasih ! aku pasrah dengan apa yang berlaku .. 



 aku jatuh kan ego aku demi dia kerana aku sayang dia . hanya dia . takde yang lain , hanya dia . cukuplah dia . setiap hari dia buat aku bahagia bukan seperti ex aku . dia tak pernah nak tunding kesalahan aku sebab aku tak penah nak buat salah dengan dia . sebab aku sayang sangat dengan dia . HAHA , cukup hanya kita sebagai sepasang kawan . kalau itu yang kau mahu kan .sebab aku dah hanyut dengan kau , aku takut akan kehilangan kau . sebab kau bergitu bermakna buat aku . azfar . 


ni entry lain ..

man 
malas nk guna page lain . sbb aku cuma nk masukkn gmbar man je . ( abg senior )







No comments:

Post a Comment