BOLEH CARI ANIS DI FB : ANIS PASPED . YOU TUBE : ANIS PASPED . KALAU INSTAGRAM SILA PM ANIS DEKAT FB ATAU WHATSAPP 013 311 9297 .

Total Pageviews

Monday

aku sedar mereka perihatin..


cerita ni di rumah sewa taman sri aman . ( melaka )
lorong 23 ..
dalam rumah aq ada 4 org yg menyewa termasuk aq ..
aq, bella , chong dan diana.

dan sebelah rumah kiteorg ..
ada 6 org penyewa rumah.
iaitu azfar , amat , man , ajiq , meo dan ??? xigt,.

ketika itu aq mendouble stand kn motor aq..
di rumah sewa,.
lalu aq tersala teknik dan wrong side ..
lalu tersungkur jatuh.. dan moto menghempap aq.
aq yg gelabah tkt org tgok ..
lalu bangkit dgn segera.. 
( cover cool lh kate kn ) haha
dentuman yg kuat menggerakkn kaki azfar yg duduk dirumah sebelah
pergi ke rumah aq. 
aq yg masih gelabah .. cuba mengangkat moto shiaaall~ berat btl..
dlm pda mse yg sme.. azfar yg dtg dri arah belakang membantu aq
dgn pntas.. dan .. aq melihat muka nya..
dan berkata dlm aty .. " aq xleh bsgka bruk thp hbgn kita. "
skian lme melihat nye dingin.. pd saat tu.. aq lihat diri nya msih ingin mnolong aq..
kini aq tau knp dia bsikap dingin .. tp aq msh ttnye2 knp..
ape pn. terima kasih tok sgle nye.. maaf klo ada slh dan silap..
" i akn ttp setia dan pthnkn hbgn kita wlau cmne blku pn. "
terima kasih hadir dlm hidup i ..



pada saat aq kusut..
kau yg tanye keadaan aq..
pada saat aq mngis kau yg tenangkan aq..
pada saat aq terjatuk kau membangkit kn aq..
pada saat kau memberi nasihat..
aq memarahi kau .. kerana diri terlalu ego..
maaf kn aq bella kerana sering buat kau terluka..
aq syg kau.. tp aq xske dgr nasihat kau yg boleh 
myentuh aty aq.. aq mintak maaf sgt2 kerana myusahkn kau..
kita duk dlm satu bilik..
kita mlakukan semua perkara ..
aq mgenali kau.. aq phm ape kau nk..
tp aq ego.. tetap mengulagi pkre yg same stiap kali ..
dan buat kau terluka dan kecewa..
maafkn aq bella..
kau adlh kwn terbaik aq..
aq syg ko sgt2.. mmg aq myakitkn aty..
tp dlm aty aq.. kau adlh kwn tbaik dan terhebat bg aq.. 
" aku mmg betul2 sayang kat kau bella " maaf kn aq utk sgle nya..



saat aq keluar dan lari utk mncri ketenagan..
kau yg telah mencari aq ..
kau relakan diri utk mendengar cerita dan masalah aq..
tp aq enggan ..
setelah jauh aq pergi..
kau xdpt mencari aq..
dan pada ketika itu..
ko memujuk aq.. kau yg menyedarkan aq bhwe aq xperlu wt begini..
kau yg telah mengia kan perkataan " kwn2 masih ada "
lalu pada saat itu .. aq berfikir secara luar.. bahawa amat yg aq kenal bergini..
da susah utk menemukan kwn seperti kau mat..
wlau pn kau xtau aq dmana.. tp ko tetap berusaha mencari aq..


aq dgn pantas memecut balik ke pagkal jalan.. 
dan aq duduk minum di sbuah kedai..
lalu tanpa dduga..
kau muncul dan terus mndpt kn aq..
aq yg ketika itu mendengar cerita dan nasihat kau..
aq menyesal kerana dah myusahkan kau .
dan semua org..
aq mintak maaf sgt2 kat kau.. aq xptt buat mcm tu..
aq mmg btl2 mintak maaf amat..
aq xkn wt perkara tu lg..
aq da bazirkan minyak moto ko..
tp hari ni aq da ganti balik .. sbb ko anta dak mal balik tampin..
hihiiihi..
amat terima kasih utk segale nya.. kau adelah kwn baik aq..
aq hargai kau selama nya.. ^__^  



pada satu hari aq melangkah kuar pintu rumah..
dgn berhati2 dan pelahan..
menyarungkan kaki ke selipar..
lalu menolak motor ke luar dari pagar rumah..
aq pun dgn rse lega " ah.. lepas pon "
lalu aq agkat kaki utk menunggang motor..
belum pon sempat .. kaki aq terhenti bagaikan slow motion
kaki ku terhenti mcm still doggie kncing..


terlihat man sedang berlari kearah aq dgn memakai tuala..
dan tangan memegang tuala yg dikuatiri lucut .. hihi..
lalu menanyakan " anis nk g mane ? " " anis dgn neg ok x ? "
aq yg xmgendahkn .. menjwb ' entah ' ..
dan terus pecut laju ..
setelah tergelincir akibat tayar DURO yg bangang tu xleh kne pasir or air skit ..
moto pn jtuh dan aq berdiri..
smbil tu..terlintas di benak aty aq..
" tu ler .. org tnye bik2 xnk jwb "
mase tu aq kesian plk wt man camuh.. aq xptt wt dye risau ..
sejak tu .. man baik sgt thdp aq.. aq aggp dye sbg abg aq yg sgt prihatin..
terima kasih MAN .
d sini anis nk mintak maaf kt Man ,, sbb da myusahkn man dan utk sgle nyer..
maaf gak curi gambar tanpa meminta ..



azman


pada cerita lain plk ...
pada 1 hari tu aq kene hadir pameran..
otak aq mmg serabbut sgt2..
lepas abis pameran letrik tu..
aq balik umh sewa yg xda org..
aq tido sebentar..
dan aq bgn pda pkl 7pm.. aq mengemas
dan terus melangkah ke kereta..
ajiq dimana pada ketika itu sedang mengemas sangkar kucing nya..
dan " anis , jom g makan ? " kata ajiq..
aq menjwb " anis nk kua lh " 
" anis nk g mane? "kata ajiq
" nk g jln2 jap "


" hati2 nis " kata ajiq.


dan aq yg tgh serabut.. terus meluncur kereta tnpa arah..
dan sedar2 aq da ad kt simpang ampat ..
eh! ajiq nk g mkn td.. aq mula serba salah dgn ajiq..
tp jam suda mnunjukkn pukul 9 mlm ..
aq berkata dlm aty.. ermm.. lau nk pth balik ajiq msti da mkn..
blik nilai je lh.. bkn ade ap kt sne..


pada pukul 00.57 tgh mlm 


hp aq berdering ..
tanda msj masuk..
daripada melaka_ajiq 


" anisss "  
" yup? "
" kau kat mane ? "
" ko sorg je ksh aq g mane en . aq merayap2. sdr2 da ad kt umh bbenar"
" umah nilai ?? "
" aah. maaf lh psl td . xbwk g mkn "
" ok takpe laa . kau ni buat ak risau je la nis . cakap jalan jalan
pastu cni dah la hujan lebat gile kau tak balik balik tu ak tex kau tuu "


ermm.. stat dri uhh.. aq rse bslh sgt2 kt ajiq..
kt sni aq nk mntk maaf sgt2 kt kau jiq..
lau aq myusahkan kau .. maaf sgt2.. tme ksh jd kwn aq..


maaf curik gambar kau.. 


kau yg telah menghalang aq dari lari membuat keslhan..
kau yg telah memberi nasihat kpd aq..
kau yg melempang aq ketika aq memburukkn keadaan..
kau yg memarahi aq jika aq buruk sangka..
kau yg telah menceriakan aq ketika aq sedih.. or monyok..
wlaupn aq xgelak or tetap wt muke dont no..
ko tetap wt muka tebal ko tok gembira kan aq..
hahaha..
 wt malu jer ko wt cam uh ayu..
tp ko xkira ..
ko tetap nk gembira kn aty aq jugak..
lame kelamaan aq pn senyum tok menghepy kn kau..
pape pun.. ko tetap kwn baik aq..
aq sayang ko sgt2 ayu..
terima ksh tok sgle nye.. maaf sgt2 sbb aq byk myusahkn kau..
n byk wt ko risau tentang aq ..
aq xkn wt perkara yg sama lagi..
aq akn berubah ..
demi kau kawan..
 terima kasih hadir dlm idop aq dan lempang aq setiap kali 
aq salah anggap..
syg ko .. ^_____^   


pada ketika aq keluar tanpa memberitahu kau..
kau menanyakan kemana aq pergi..
pada ketika aq lambat pulang ke rumah.. 
kau menghubungi aq..
pada ketika aq ada mslh.. kau memberi ruang utk aq bsendirian..
kau byk menasihati aq..
wlaupn membe lain msj aq pada masa yg sme..
aq hnye membalas msj kau sje..
aq tkt ko rsau akn aq..
aq mintak maaf ats segale nya..
aq telah byk myusahkn kau..dan membuat kau risau ..
aq mintak maaf sgt2..
aq akan beritahu aq jika aq mghilangkan diri..
supaya kau xkn rsau aq lagi..
aq syg kau .. aq kenal kau .. aq fham prsaan kau..
wlaupn x rse begitu..
kau ade lh kwn aq.. kau adlh kakak bg aq..
aq xkn buat hal lg pas ni.. aq tau wlaupn ko sikap slmber..
tp hati kau ad taman.. =) " eh ! apa cakap ni " tu lh ayat sllu aq dgr dri mulut ko..
aq ske tgk syuman kau yg mengecilkan lagi mata kau yg sepet itu..
chong maafkn aq ats sgle nya.. dan terima kasih sbb sedar kn aq .. yg aq masih ada kwn tok berkongsi cerita..
terima kasih .. ^___^  maaf curi gmbar kau










2 comments: